Friday, January 1, 2010

5 Sebab Mengapa Anda Perlu Menjadi Guru


Ini bukan gambar seorang guru sedang tidur. Ini adik saya
  1. Dalam sehari, guru ada banyak masa senggang
  2. Guru dapat makanan yang lebih sedap daripada pelajar
  3. Kalau pelajar cuti, guru pun turut sakan cuti
  4. Kalau rumah dekat, habis saja kelas boleh balik tidur
  5. Kalau rasa diri terancam dengan perbuatan anak murid, guru boleh gunakan unsur kerberkatan

6 comments:

Atikah FatholRazak said...
This comment has been removed by the author.
awanis said...

tepat sekali !

Hariry Ariffin said...

tu la. cuti sakan dan gaji masuk masa cuti!

Omaw Rozduan said...

aku sangat suka sebab no 5 ;)

Anonymous said...

No.1 tak berapa tepat... sekarang ni masa masuk kerja dah sama macam pekerja kilang. 7.10 pagi sampai 3.00 petang.

No. 5 tu je senjata yang kita ada. Nak merotan tangan terikat, nak marah suara dirakam, nak nyepak kaki berantai... doa je depa tak leh sekat... kalau guru doa lingkup, lingkup la depa...

Cik Lulu said...

sesungguhnya kerjaya seorang guru lebih berat tanggungjawabnya lebih dari yang anda bayangkan.. kelima2nya adalah ciri2 guru yang pemalas yang tidak lagi bersungguh2 mendidik anak bangsanya